Back
Praca sprzedawca > Praca sprzedawcy  > Sprzedawca negocjatorem

Sprzedawca negocjatorem

 

Skuteczny sprzedawca stale doskonali swój warsztat sprzedażowy. Umiejętności prowadzenia efektywnych negocjacji nabywa się stopniowo. Nie każdy sprzedawca potrafi w efektywny sposób wcielić wiedzę teoretyczną w praktykę. Ważny jest również sam wybór odpowiedniej techniki w zależności od sytuacji i oceny klienta. W pracy sprzedawcy najczęściej posługują się poniższymi technikami negocjacyjnymi.

Jedną z metod jest wywołanie u klienta pewnej dezorientacji dzięki czemu jest on bardziej podatny na sugestie sprzedawcy. Jest to technika określana mianem „wziąć przeciwnika z zaskoczenia”. Sprzedawca stopniowo prezentuje konsumentowi swoje spójne poglądy. Następnie podaje informacje diametralnie odmienną, która wprowadza klienta w pewne zdezorientowanie

Bardzo skuteczną techniką negocjacyjną jest tzw. „pozorne ustępstwo”. Sprzedawca rezygnuje z czegoś, co tylko z pozoru jest dla niego ważne. Jest to zagranie taktyczne, prowadzące do wykorzystania utartych wzorców społecznych i wywołaniu w kliencie potrzeby rewanżu. Ustępując w rzeczywistości z mało istotnej rzeczy sprzedawca utwierdza w kliencie poczucie dodatkowej korzyści, która wzmaga proces decyzyjny.

Powoływanie się na wytyczne przyłożonych dla obrony swojego stanowiska to również bardzo skuteczna metoda ukrócenia dyskusji i obiekcji klienta. Sprzedawca ociepla także wizerunek swojej osoby, poprzez skierowanie odpowiedzialności za twarde warunki na przełożonych.

 

 

 

Komentarzy:

Odpowiedz