Back
Praca sprzedawca > O sprzedawcach  > Techniki sprzedaży

Techniki sprzedaży

W pracy sprzedawcy, który spotyka się z każdym potencjalnym klientem osobiście w jego biurze lub w domu, oprócz odpowiedniego nastawienia i kultury osobistej bardzo ważna jest znajomość podstawowych technik sprzedażowych, których zastosowanie często skutkuje zawarciem transakcji, sprzedawca Szczecin.

Pierwszą i najbardziej nieświadomą techniką sprzedażową jest odpowiedni wygląd i sposób zachowania sprzedawcy, wpływający na jego ogólne postrzeganie przez klienta, a co za tym idzie odpowiednie nastawienie do firmy, którą sprzedawca reprezentuje. Elegancki i schludny sprzedawca świadczy o profesjonalizmie i rzeczowości jego firmy. Zupełnie inne wrażenie sprawia natomiast gburowaty, nieogolony jegomość, którego ogólne nastawienie do klienta można określić jako w najlepszym przypadku obojętne.

Do najczęściej używanych, świadomych technik sprzedaży należy m.in. reguła kontrastu, pod pojęciem której rozumie się przedstawianie produktów w kolejności od najdroższych do najtańszych, dzięki czemu ceny tych tańszych wydają się niższe niż są w rzeczywistości. Innymi metodami są tzw. techniki sekwencyjne, wśród których najpopularniejszą jest tzw. „przynęta” stosowana zazwyczaj w sklepach odzieżowych. Częstą techniką jest również dociekanie dlaczego klient nie chce zakupić danej rzeczy. Jako, że w wielu przypadkach nabywcy nie widzą powodu, dla którego mieliby tego nie zrobić – decydują się na zakup.

Brak komentarzy

Odpowiedz