Zakres obowiązków na oficjalnie
Zakres obowiązków sprzedawców zatrudnionych w Bytomiu, jest identyczny jak zestaw zadań obowiązujących przedstawicieli tego zawodu w Całej Polsce, sprzedawca Bytom. W zakres ten wchodzą następujące czynności:
- sprzedaż produktów oferowanych w punktach sprzedaży drobnodetalicznej (czyli w kioskach i na targowiskach), detalicznej (sklepy i supermarkety) oraz hurtowej,
- obsługa nabywców bezpośrednio (w handlu metodą tradycyjną) lub pośrednio (w handlu metodą samoobsługową lub preselekcji),
- organizacja zaopatrzenia i przyjmowanie dostaw towarów,
- kontrola jakości i ilości dostarczanych towarów,
- uiszczanie należności za dostarczone produkty,
- przygotowanie produktów do sprzedaży oraz ich eksponowanie,
- informowanie nabywcy o walorach sprzedawanych towarów,
- pomoc nabywcy w wyborze produktów i usług,
- sprawna realizacja zamówień składanych przez nabywców,
- inkasowanie należności za sprzedane artykuły,
- dbanie o czystość i estetykę miejsca sprzedaży,
- przyjmowanie reklamacji zakupionych towarów,
- przyjmowanie i rejestrowanie zamówień na towary w hurtowniach,
- współpraca w przygotowaniu ofert sprzedaży,
- informowanie o warunkach sprzedaży,
- współpraca w badaniu sytuacji rynkowej i określaniu potrzeb nabywców,
- sporządzanie faktur za sprzedane towary,
zabezpieczenie punktu sprzedaży przed włamaniem/kradzieżą.