Back
Praca sprzedawca > Trochę inaczej o pracy sprzedawcy  > Wypadek przy pracy – to musisz wiedzieć
wypadek przy pracy to musisz wiedzieć

Wypadek przy pracy – to musisz wiedzieć

Kiedy pracownik podczas wykonywania swoich obowiązków służbowych dozna urazu ciała albo nawet śmierci – w takiej sytuacje mówi się o wypadku przy pracy. Do tego typu zdarzeń zaliczane są również wypadki w czasie służbowych podróży czy nawet w drodze do i z pracy. Kiedy podczas konkretnego zdarzenia dwie osoby doznają szkody, wtedy można uznać, że miał miejsce wypadek zbiorowy. Te zasady dotyczą również osób pracujących na stanowisku sprzedawcy.

Co należy zrobić po samym wypadku? Jeśli jesteś pracownikiem i doszło do zdarzenia w Twoim miejscu zatrudnienia, gdzie doznałeś uszczerbku na zdrowiu – powinieneś to jak najszybciej zgłosić swojemu przełożonemu. Takim przykładowym zdarzeniem jest upadek z wysokości, na przykład drabiny podczas prac budowlanych czy nawet tych magazynowych.

Jeśli osobą poszkodowaną jest Twój kolega z pracy i pozostaje nieprzytomny – powinieneś jak najszybciej zareagować na tę sytuację i wezwać pomoc medyczną. Każda taka sytuacja musi zostać zgłoszona jako wypadek przy pracy. Za każdym razem po takim zdarzeniu jest powoływana specjalna komisja, nazywana zespołem powypadkowym. To właśnie te osoby sprawdzają na przykład okoliczności wypadku. Jest to bardzo ważne, ponieważ musi zostać określone, czy nie doszło do żadnych nadużyć ze strony pracodawcy czy też pracownika.

Brak komentarzy

Odpowiedz