Back
Praca sprzedawca > Wymagania i obowiązki sprzedawcy  > Zakres obowiązków na oficjalnie

Zakres obowiązków na oficjalnie

Zakres obowiązków sprzedawców zatrudnionych w Bytomiu, jest identyczny jak zestaw zadań obowiązujących przedstawicieli tego zawodu w Całej Polsce, sprzedawca Bytom. W zakres ten wchodzą następujące czynności:

  • sprzedaż produktów oferowanych w punktach sprzedaży drobnodetalicznej (czyli w kioskach i na targowiskach), detalicznej (sklepy i supermarkety) oraz hurtowej,
  • obsługa nabywców bezpośrednio (w handlu metodą tradycyjną) lub pośrednio (w handlu metodą samoobsługową lub preselekcji),
  • organizacja zaopatrzenia i przyjmowanie dostaw towarów,
  • kontrola jakości i ilości dostarczanych towarów,
  • uiszczanie należności za dostarczone produkty,
  • przygotowanie produktów do sprzedaży oraz ich eksponowanie,
  • informowanie nabywcy o walorach sprzedawanych towarów,
  • pomoc nabywcy w wyborze produktów i usług,
  • sprawna realizacja zamówień składanych przez nabywców,
  • inkasowanie należności za sprzedane artykuły,
  • dbanie o czystość i estetykę miejsca sprzedaży,
  • przyjmowanie reklamacji zakupionych towarów,
  • przyjmowanie i rejestrowanie zamówień na towary w hurtowniach,
  • współpraca w przygotowaniu ofert sprzedaży,
  • informowanie o warunkach sprzedaży,
  • współpraca w badaniu sytuacji rynkowej i określaniu potrzeb nabywców,
  • sporządzanie faktur za sprzedane towary,

zabezpieczenie punktu sprzedaży przed włamaniem/kradzieżą.

Brak komentarzy

Odpowiedz