Back

Kultura osobista

Wszyscy zdają sobie sprawę, że w pracy sprzedawcy ważne jest nie tylko prawidłowe i efektywne wykonywanie powierzonych mu obowiązków, ale i poziom kultury osobistej, jaki sobą reprezentuje. Klient dużo chętniej zakupi towar zareklamowany przez osobę o nienagannej postawie niż kogoś, kto swym nastawieniem  i ogólnym wyglądem działa na niego odpychająco. Na kulturę osobistą sprzedawcy składają się: postawa, ruchy, sposób wyrażania się, stosunek do klienta, sposób obchodzenia się z towarem oraz metoda prezentacji towaru. Posiadanie konkretnej liczby wymienionych cech wpływa na uzyskiwane wyniki sprzedażowe – im lepszą kulturą osobistą dany sprzedawca się charakteryzuje, tym jego wyniki sprzedażowe są wyższe.

Czy ktoś może sobie wyobrazić zakupienie towaru reklamowanego przez sprzedawcę z Rudy Śląskiej, który może i jest przystojny, ma piękną dykcję i zachowuje się nienagannie w stosunku do klienta, lecz nieumiejętnie obchodzi się z aparatem, który klient zamierza kupić? A czy ktoś skusi się na produkt, którego sprzedawca jest w stosunku do niego nieuprzejmy? Wątpliwe. Prawa rynku są surowe – jeśli chcesz coś sprzedać, musisz się odpowiednio zachowywać, sprzedawca Ruda Śląska.

Odpowiednia kultura osobista to jednak nie wszystko. Żeby produkt sprzedać, trzeba ten produkt dobrze znać i nie dać się zaskoczyć żadnym pytaniem potencjalnego nabywcy. Profesjonalizm przede wszystkim.

Brak komentarzy

Odpowiedz